Sv: Protein/fett/karbo-forhold?
Opprinnelig lagt inn av smoothieboy, her.
Jeg bruker den selv, og spiser etter de tallene jeg får.
Anbefaler deg også å veie maten, for er veldig lett å få feil forhold mellom de forskjellige næringsstoffene.
Er også lett å få i seg for mange kalorier per dag om man ikke har kontroll på det.
Er enkelte som sier at man ikke trenger å ha kontroll på kaloriinntaket på lavkarbo, men det er bare hvis du stoler på magemålet ditt, og at apetitten din er selvregulerende. Om du spiser for mange kalorier kan du risikere at du ikke går ned i vekt, eller at det går saktere enn det kunne gjort.
Så langt har jeg veid flesteparten av måltidene mine, og jeg har gått ned 8-9 kg siden 7. oktober.
Jeg synes du skal være litt varsom med å anbefale noen som helst å veie og måle maten sin til det ekstreme. Antakeligvis så er det null behov for det. Det fører til unødvendig stress og ja, nei. Det er ikke noe poeng i det hele tatt, med å starte en kostholdsendring med å ni-veie hver eneste agurkskive man trykker i seg. Først da man merker at man gjør noe feil, HVIS det ikke skjer noe på flere uker, kan det være et poeng å begynne å detaljestyre.
Du trenger ikke et PERFEKT forhold mellom næringsgruppene. Og i forhold til hva egentlig? De forskjellige bøkene og kildene sier jo forskjellige ting.
Nei, spar dere for det stresset og den sykdommen det kan bli å være besatt på å ikke få i seg en smule for mye eller for lite av noe som helst.