Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-13, 19:52   #12
smoothieboy
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2011
smoothieboy er på en erverdig vei

Sv: Protein/fett/karbo-forhold?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg synes du skal være litt varsom med å anbefale noen som helst å veie og måle maten sin til det ekstreme.

De som går på Grete Roede kurs veier all maten, og er ikke noe unormalt i det.

Jeg mener det er en personlig preferanse om man ønsker å gjøre det eller ikke.

Fordelen du har med å veie er at du får kontroll, og jeg mener det er en forutsetning for å gjennomføre en lavkarbo-diett på best mulig måte.

Sitat:

Du trenger ikke et PERFEKT forhold mellom næringsgruppene. Og i forhold til hva egentlig? De forskjellige bøkene og kildene sier jo forskjellige ting.

Alle kilder sier at du skal ha minimalt med karbo (mindre enn 50g per dag), tilstrekkelig med protein for å opprettholde kroppsfunksjoner og muskelmasse (dette varierer veldig, men omtrent 1,5 g per kg med muskelmasse) og resten av kaloriene skal komme fra fett. Jeg mener at dess tettere man følger dette forholdet mellom fett, protein og karbo dess bedre resultat vil man få. Det kan hende man går ned i vekt bare ved å følge magefølelsen også, men som du sier kan det hende at man ikke oppnår de resultatene man vil ha, også ender det bare med at man må veie maten likevel.

Sitat:

Nei, spar dere for det stresset og den sykdommen det kan bli å være besatt på å ikke få i seg en smule for mye eller for lite av noe som helst.

Å veie maten er en vanesak, og slettes ikke noe stress. Det å veie maten er også helt normalt når man går på en diett som ketolysekuren er. Sykelig blir det først når man spiser et kosthold som ikke er i tråd med det ekspertene anbefaler.

smoothieboy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, LCHF, ketolyse Svar med sitat