Sv: Matlei, på brød!
Når jeg "må" ha brød, kjøper jeg lavkarbobrød på Rimi (rundt 7kh/100g), det smaker vanlig grovbrød. Ellers spiser jeg knekkebrød fra Korni innimellom, med 5kh per skive. Men! Om man spiser brød hver dag, lavkarbo eller ei, og det flere ganger om dagen, så blir det kræsj. Det er omtrent bare i Norge brødskive er vanlig i matpakka, så her er det kun hodet som må ordnes med
Gode lunsjer som ikke lukter... Da er det enkleste svaret salat, eller bare noen rå eller kokte grønnsaker, og noe kjøtt uten sterkt krydder. Men, en salat med avocado, kanskje litt feta, og kylling? Supergodt, lettvint og mettende! Og å investere i en slik matboks som ble anbefalt over her, er jo kjempelurt 
Når det kommer til den skiva du tar i bilen på veien hjem - ta heller noen nøtter! Metter mer enn man tror. Og det er jo enkelt å bare la ligge i bilen!
For meg, rikker ikke vekta seg når jeg har i meg kornvarer, så det "sparer" jeg til jeg er ekstremt matlei. Jeg føler meg også fysisk bedre når jeg tar meg bryet med å lage en skikkelig god salat til lunsj. Det med brød sitter bare i hodet, det er kun en vane, og kan endres på, akkurat som man endrer på kosholdsvanene ellers. 

|