Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!
Herregud, jeg har jo helt glemt det! 
Jeg fikk til vellykket browniesoppskrift på første forsøk! Synes jeg, i alle fall. Mulig noen vil ha den mer søt, og jeg vurderer å prøve splenda neste gang, ev. med sukrin og steviapulver, for da jeg lagde denne begynte sukrinsmaken å bli alt for fremtredende, og det var hakket før det ble for mye vaniljesmak også (det er splenda i originaloppskriften, og selv om det vel ikke akkurat er det sunneste søtningsmiddelet, så har det sine fordeler med smak og sånn, men da må man nok ha en del mindre, ettersom nettovekten er mye lavere enn sukrin).
Polydextrose er supert fordi det gjør ting seigt og sprøtt. Men ikke helt lett å skjønne hvordan man skal bruke det, da. Det funker vel som en delvis erstatning av både mel og sukker, og det er littegrann søtt også.
Her er den!
Min oppskrift:
130 gram polydextrose
50 gram mandelmel (funksjonell mat)
50 gram bakepro
50 gram bakekakao
60 gram sukrin
ca 40 dråper stevia med vaniljesmak (nunaturals)
2 romtempererte egg
220 gram smeltet smør
20-25 min på 180 grader. (Min steker litt "tregt", så jeg brukte 25, men det kan man finne ut med gaffeltesten).
Tenkte også jeg skulle prøve å lage cookies med ca samme oppskrifta, det tror jeg kan bli bra. Men kanskje med mindre smør/egg?! Og deff hakka nøtter og sjokoladebiter. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|