Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Skjønner. Har forstått det sånn at du ikke får tatt gastroskopi på en stund? Jeg tar somac på fast basis på grunn av reflux, i tillegg santac etter behov (så får det være at det er aspartam i, det er det eneste som funker godt nok når det tar av), og virkningen av somac avtar nesten umiddelbart om jeg glemmer å ta dem en dag, så jeg vil sånn sett ikke tro at det skal ha noe å si for en gastroskopi du skal ta om la oss si en måned eller to. Men du kan jo ta kontakt med sykehuset og høre. Jeg vet alt om hvor j*vlig det er med reflux, og det er ikke alltid like lett å forutsi når eller hvordan alltid. Mange faktorer utenom mat også. Uten somac hadde jeg vært lost.
Hm. Kanskje jeg skal gi santac'en en sjanse allikevel da. I dag har jeg spist aldeles feil og er så sur i magen og spiserøret at... Mot bedre vitende. Jeg visste hvordan det ville gå, men gjorde det lell... Hvor idiot er det mulig å bli liksom? Sannsynligvis ikke gastroskopi før like over nyttår ifølge legen min.
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Eplecidereddik er perfekt mot magesyre, det samme med sitron.... selv om begge deler er surt. Bare prøv. 
Men når magen er så sur at jeg har direkte smerter og muligens har et magesår - er det da noe lurt å pøse på med enda mer syre? Jeg vet det har hjulpet meg tidligere, men...
|