Sv: Minus over 40 kilo?
1. Hva ble mest forandra når du begynte på lavkarbo og når du gikk ned i vekt?
Hele meg er forandret, jeg har mindre smerter, bedre humør, bedre selvfølelse, bedre selvtillit, bedre mage/tarm, jeg er lettere enn noensinne og har det fint.
2. Hva veide du og hva veier du nå?
Etter to dager turde jeg å gå på vekta, den viste 97,5 kilo. Nå vaker jeg mellom 66 og 69. Ønsker å gå ned til 65, men stresser ikke med det. Akkurat nå er ikke motivasjonen helt på topp, så jeg begrenser vektoppgangen for øyeblikket.
3. Har du erfaring med ketose?
Ja, jeg levde mer eller mindre ketogent i 2,5 år og tok en liten pause og lever lavkarbo, lavfett. Jeg vurderer å kjøre ketogent igjen, da jeg trives med det, men ser at det skaper mye oppmerksomhet og utfordringer i hverdagen ifht. familien. Jeg hadde fine kolesterolverdier hele veien, mannen min fikk skyhøyt kolesterol. Ergo lever jeg mer som han nå, med grove rugbrød, grønnsaker, kjøtt/fisk/fugl og umettet fett.
4. Hvordan finner dere ut om dere har eggløsning?
Jeg har aldri hatt behov for å finne det ut, jeg er steril etter å ha fjernet livmoren og har fått mine to barn før dette.
5. Trener du? Hva og hvor ofte?
Alt mulig, jogging, tur, vekter i sal/i studio, zumba, Sh´bam, Bodypump, ja ikke spinning, det får jeg ikke til å like. I tillegg spiller jeg ishockey en gang i uka. Jeg prøver å presse inn 3-4 økter i uka, helst en hver dag. Før trente jeg ikke.
6. Når er det realistisk at jeg kan nå målet mitt på -44 kilo?
Regn en halv kilo i uka, og noe mer i begynnelsen. Jeg tror at om du virkelig går inn for dette, kan du komme veldig langt. Men alt er individuelt, mange stopper opp lenge på platåer og noen raser raskt ned i vekt.
Skal jeg gå på lavkarbo eller ketose. Trene eller ikke? Og ellers TIPS og TRIKS!
Motivasjon og tålmodighet er veien til suksess. Legg hvertfall inn en halvtimes gåtur der du får opp pulsen hver dag. Ikke overtren i begynnelsen men sørg for å gjøre noe du synes er gøy.
Maten er kiloene, trening er grammene, ergo, det viktigste er hvordan kostholdet ditt ser ut.
Følg den planen du har satt opp.
Lykke til! Kan jeg klare det, kan du klare det. 
|