Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-06, 10:15   #33
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening av magemuskler

Her kommer jeg trillende inn på fitnessballen min. For sit-ups på fitnessball er effektivt det! Faktisk er svært mange øvelser for fitnessball effektive på kjernemusklaturen i mage og rygg. Ser dere fokuserer veldig på trening av magen. Ikke glem at ryggen henger med i dette konseptet. Man må trene ryggmusklaturen også ellers vil ikke magemuskeløvelsene ha noen hensikt. Stavgang er faktisk ypperlig trening for korsrygg.. Ikke mange som vet det, men jeg har faktisk fått skikkelige muskler i ryggen etter at jeg startet med Nordic Walking og Power Walking. Nå gløper jeg for å holde denne muskelaturen ved like og kjører fitnessballprogram to ganger i uka. Magemålet har minska betraktelig etter at jeg fant ballen. Og gjør man øvelsene riktig får man stooor effekt. Det fine med mage og ryggtrening på ball er at man hele tiden har støtte i korsryggen. Ballens bue ligger i korsryggen og forhindrer overbelastning. Dessuten får man større grad på bakoverbøyen og dermed større effekt på musklene. Vanlig sit-ups på gulv gir ikke mulighet for strekk bakover slik at magemusklene virkelig strekkes ut. Det gjør de til de grader på ball.
Med ball kan du trene opp rygg, korsrygg, nakke, skuldre, bryst, armer, bein, rumpa og magen. Både de øvre, nedre og skrå magemusklene.
Billig er det også.. Koster bare 250 kr for en ball!

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat