Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-13, 02:33   #2015
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Veietråd for 30+gruppen

Hei alle sammen

Har tidligere vært aktiv på forumet. Og har vært på lavkarbo mange ganger. Jeg vet at det fungerer veldig bra for meg. Men jeg har en helt ekstrem sukkeravhengighet, som er grunnen til at jeg sprekker hver gang.
Jeg har jo skjønt at jeg har et veldig stort problem med dette, så jeg var nødt til å oppsøke hjelp. Jeg går nå både hos lege og hos ernæringsfysiolog. Tok en blodprøve som viste at jeg faktisk ikke tåler melkeprodukter - og at jeg er i et tidlig stadie av diabetes 2. Klart det er en ekstra motivasjon å bedre helsa! Det ønsker jeg virkelig å gjøre. På det meste har jeg veid 132kg, men har heldigvis ikke gått opp alt igjen...

Jeg begynte på lavkarbo igjen den 6.november 2013. Da var jeg hos ernæringsfysiologen. Er enten der eller hos legen fast på onsdager, hvor jeg også blir veid.
Tenkte at jeg skulle skrive inn vektresultatene her, for å få en ekstra motivasjon.

6. november: 114,3kg
13.november: 111,4kg (-2,9kg)
20.november: 110,1kg (-4,2kg)
27.november: 107,3kg (-7,0kg)
4. desember: 104,8kg (-9,5kg)

Det har gått veldig bra. Er i en veldig god rytme. Spiser god mat og koser meg. Har selvfølgellig lyst på sjokolade i perioder, men jeg klarer meg veldig godt uten.
Litt tilfeldig så sluttet jeg å røyke 2.november - og har ikke tatt en eneste sigarett siden

Stå på alle sammen!

__________________
Skal ned til 80 kg!
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse