Nybegynner, trening og lavkarbo
Hei hei alle sammen!
Jeg er en jente på 18 år som trenger litt hjelp av dere som allerede er erfarne her inne Jeg veier ca. 100 kg og er 165 cm over bakken, så som dere sikkert sjønner fra dette er det ganske viktig at jeg går ned i vekt.
Jeg startet for en uke siden følger lavkarbo så best jeg bare kan, selv når jeg fortsatt bor hjemme og mine foreldre lager middagen. Jeg lager alle måltidene selv utenom middag og passer litt ekstra godt på karbohydratene i de andre måltidene slik at middagen ikke ødelegger altfor mye hvis vi f.eks har pasta og kjøttsaus en dag. Frokost og lunsj pleier å være, salat med kyllingfilet, omelett og salat, stekt egg, omelett med fyll osv. Så føler at jeg har begynt å få maten på track. Veier også maten og registrerer det på diett.no
Men det jeg trenger hjelp til er treningen. Jeg har ganske svake muskler særlig i armene, ryggen og magen og en kondisjon som kollapser bare jeg går fort opp en bakke eller en trapp. Jeg har ikke tilgang til treningssenter og hater virkelig å trene med folk i nærheten eller at folk ser meg når jeg trener (det er hovedgrunnen til at jeg virkelig hater gym, men er med i 3/4 av gymopplegget like vel).
Så det jeg egentlig spør om er hvordan kan jeg starte å trene? Hvordan startet dere å trene? Og hva kan jeg trene for å få bedre kondisjon og styrke, men samtidig kan trene i "stillhet" slik at jeg kan jobbe opp selvfølelsen slik at jeg kan trene med folk og rundt folk?
Tusen takk for svar 
Mvh
Forvirret jentunge