Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-13, 10:22   #2
wirow_84
Medlem

wirow_84 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 40
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går bare opp i vekt..

Så flott du er i gang! Ser to- tre ting jeg ville ha sløyfet med maten din Ihvertfall sånn i starten. RENE matvarer er veldig bra, så alt som er bearbeidet i en eller annen form, kan man med fordel kutte ned på.

- liten skive Lavkarbo brød (prøv å sløyf en periode)
- Litt melk i kaffe (melk kan med fordel byttes ut med fløte, prøv eggemelkoppskriften du finner her inne, eller ha i litt kokosfett(ikke delfia, men en slik kaldpresset virgin coconut oil).

Middag
- Pizza med lavkarbobrød bunn, ost, pepperoni, sopp (ost,- bearbeidet kan redusereres/kuttes en periode, vet ikke hva lavkarbobrødet ditt inneholder, men ville ha sløyfet det og nå i starten).

Kveld
- en liten tacosalat, kjøttdeig, salat, agurk (kjøttdeig er bearbeidet, vanlige tacosauser/krydder har ofte både tilsetningsstoffer og sukker i seg. Styr unna.)
- rømmegrøt lagd på en halv boks rømme og ca 3 ss fløte. (1/2 boks rømme blir en del karber. Bruk seterrømme).

11-12-13
Frokost
- 2 kokte egg
- 110g makrell i tomat (makrell i tomat- full av sukker. Bytt til røkt peppermakrell e.l, med noen skiver agurk f.eks).
- 4 skiver agurk ( - kan sikkert øke akurkinntaket om det er noe du liker

Middag
- Pizza med lavkarbobrød bunn, ost, pepperoni, sopp, skinke [COLOR="rgb(0, 100, 0)"](Skinke er et magert produkt, øk fettmengden med tilbehør når du har skinke,- eller kyllingmiddag)

Kveld
- ca200g Kjøttdeig med fløte, løk og paprika
- et glass lettmelk (lettmelk er kanskje ikke det beste nei, prøv å finn andre alternativer, mange her drikker te/kaffe/farris/funlight og lite melk.)

Er det noe jeg gjør veldig feil? til disse to dagene har jeg også prøvd å få med mer fett, for jeg tenkte kanskje det ble lite når jeg ikke steker noe i fett eller pleier å ha det på noen av tingene jeg har spist. (Ja. fett er stikkordet! I tillegg er det lurt med omega-3 tilskudd/tran. ellers ville jeg ha søkt rundt i forumet etter gode oppskrifter! I går ble bali kyllinggryte prøvd her i hus til stor begeistring )

Masse lykke til, sikkert mange her med gode råd på veien, og det viktigste er at du er i gang. Lån deg noen bøker, og les deg opp på lakarbo. Det tar tid før man kommer helt inn i det, og etterhvert ser man også hva som funker bra for en selv og hva som ikke gjør det.