Sv: Over 20 grams grensa
Opprinnelig lagt inn av Eva
Hei Albertine og Elco.
Jeg var så sikker på at jeg leste et sted at det bare var fem pr dag i begynnelsen. Det var jo godt vi fikk rettet den misforståelse. Lettere å holde seg til 15-20 enn til 5!
Noen ropte ?? Jeg er på jobb jeg vet dere - har forum forbud her
Men dere har helt rett. 5 karber var Atkins anno 1982. Jeg orket ikke holde den grensa lenge nei, og gikk fort oppover den gangen. Regner med at jeg lå rundt 30 karber etter de to første ukene. Det funket den gangen. Det var det samme Atkins selv kom frem til og i de senere utgavene ble tallet rettet til 20 da det ikke var noen fordel å spise mindre. Folk tok ikke mer eller fortere av ved å spise mindre.
Det ser jeg klart ute i forumverdenen også. Det nytter skjelden å kutte NED på karbene om vekttapet stopper opp. De fleste går ned like raskt rundt 20 som 30. Cluet er å øke sakte. Ta en og en matvare om gangen. Da oppdager man fort hva man reagerer på og hva man tåler. Fin måte syns jeg da ! Atkins har en fasit han. På vedvarende, han er vel en av de få som har det. Se under Lavlarbo ressurser, vedvarende og vedvarendestigen !
Nå må jeg jobbe litt !