Vis enkelt innlegg
Gammel 24-12-13, 20:17   #43
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Personlig trener ... Er det noe vits`a ?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

60kg i mark første gangen er VELDIG bra! 30kg i benk er nå svært bra også, du er mao sterk. Men i knebøy så ser man at det skorter. Ikke uvanlig, siden dette er den øvelsen som krever funksjonell styrke i flere dimensjoner. (balanse, koordinasjon, kjernestyrke, mobilitet, rumpe, lår og rygg. Du finner flust av menn som tar 120kg i benk, men som har pipstilker av bein og klarer knapt løfte 50kg i knebøy. Disse har da trent feil og er så absolutt ikke sterke i kroppen, men kun sterk i benk.

Ser derfor at din PT har fått deg gjennom de aller, aller beste og viktigste øvelsene. Benk, bøy og mark er så fundamentalt viktige øvelser for ei som skal trene styrke at jeg ikke skjønner hvordan man klarer finne på alskens unnskyldninger for IKKE å trene disse.
Bare ved å trene disse øvelsene så er det faktisk ikke stort behov for å tyne seg gjennom mageøvelser da magen får skikkelig trening bare av å gjennomføre disse 3 øvelser Er ikke det flott da!?!

Takk for svar! Jeg var usikker på hvordan de vektene jeg løfta var i forhold til andre, men helt hundre prosent sikker på at han pressa meg mer enn jeg noen gang hadde gjort selv. Så, veldig fornøyd.

Det med knebøyen tror jeg også har litt sammenheng med at anklene mine er svake (mange skader) og at jeg derfor psykisk er redd å gå helt ned - er litt ustø. Derfor har han også lagt inn en hel liten økt med øvelser for ankene - knebøy på sånn oppblåst halvkule... og så hiver han en sånn jogaball etter meg mens jeg står på den også. Må si det brant godt i leggene :-)

Syns at det er utrolig flott at 3 øvelser trener kroppen så fullstendig - jeg enten kjenner eller har direkte vondt i alle muskler i kroppen