Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-13, 22:00   #6
Fullfres
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 51
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Hjelpe og trøste!!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kast stixene, de er bare til frustrajon De viser ketoner i urinen.
er det utslag så er du i ketose.
Det er ikke stixen som får deg ned i vekt, det er det du spiser
Utfra det du skriver så er du verken ramlet ut av ketosen, eller har brutt kuren.

Joda. Du har så rett i det. Jeg har en tendens til å få litt sånn tunnellsyn. Jeg henger meg opp i ting. Nå har jeg visst hengt meg opp i ketose-stix og hva de viser. Jeg er bare så 100% fokusert på å få til dette, at stixene er og blir den bekreftelse jeg trenger for å være sikker på at jeg gjør ting riktig. Hvis stixen viser skikkelig utslag, er jeg fornøyd. Da betyr det at jeg gjør det jeg skal. Når den ikke gjør det, og jeg samtidig går opp en kilo på 24 timer (og det ikke blir borte igjen), da blir jeg nervevrak for at alt er ødelagt og jeg skal ese ut som en bolledeig

Jeg bare håper at den kiloen bare er vann. Jeg har liksom litt vanskelig for å tro at jeg kan gå opp en kilo på ett døgn. På den annen side har dette skjedd meg før, og da har jeg ikke gått det ned igjen. Derfor får jeg hetta og en halv når jeg ikke ser skikkelig utslag på stix.

Opprinnelig lagt inn av Zalamandra84, her.

Jeg ville sett på hva du får i deg av grønnsaker. Jeg kan gå ut av ketose hvis jeg ikke spiser nok/variert med grønnsaker.

Jeg spiser en del grønnsaker jeg altså. Mye tomater, salat, agurk og paprika. Til middag går det ofte i erter og gulrøtter. Jeg vet jeg må være litt forsiktig med gulrøtter, så det blir mindre av det. Til sammen ved middager med erter/gulrøtter spiser jeg uansett ikke fullt 100 gr av det. Jeg håper ting stabiliserer seg nå som jula snart er over.