Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Skikkelig og skikkelig sykkel ... Den er vel helt grei, men mener å huske at den tidvis var litt kranglete på gira. Den har stått i kjeller de siste 7 årene. De 3 første årene sto den ute. Har vært nede i kjelleren i dag og tatt en titt på den, og det er mye rustne vaiere, kjedet er rustent og ser for meg at det fort kan bli litt vel dyrt for en full overhaling på en så billig og gammal sykkel. Hva bruker pris å ligge på for en standard våroverhaling?
Jeg får vurdere det litt. Det er en terrengsykkel uten bagasjebrett, og jeg sykler jo evt bare på asfalt og litt grusvei, så kanskje en hybrid hadde egnet seg bedre. Med bagasjebrett så jeg kunne festet et barnesete bakpå til poden.
Det er kanskje mulig å sette på bagasjebærer? Jeg har to sykler, men det er bare den ene det er mulig med skikkelig bagasjebærer på. Skulle jeg kjøpt ny sykkel i dag hadde jeg vektlagt det langt mer enn jeg gjorde da jeg kjøpte den uten bærer. Jeg betaler 300,- for å få sjekket bremsene, justert girene og smurt wirene, men det er billig! Da byttes ingen deler, da stiger vel prisen fort vil jeg tro. Skal du ha nye wirer, nye dekk og slanger og få renset opp kjedet (evt. byttet om det er skikkelig rustent) så er det vel nesten like greit å kjøpe en ny sykkel.
Har du sett på finn.no? Mye rimelig og godt brukbart der.
|