Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-14, 00:46   #21883
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er helt normalt.. Har vel noe med forventninger å gjøre? Du forventer deg stress og dårlige følelser og da blir det sånn. Akkurat som andre sliter etter høytider, fordi at alle følelser blir forsterket og mulige forventninger ofte ikke blir innfridd, sånn som man ønsker.

Nei, det er nok ikke helt slik, heller motsatt. Stresset handler om det som kommer etterpå, ikke selve dagen. Nyttårsaften har jeg f.eks alltid hatt veldig gode minner til. Det er tanken på det som kommer etter som er mørkt. At den og den merkedagen er det siste lyspunktet før en endeløs rekke monotone dager fylt med den samme rutinen. Men så fort man kommer ut på andre sida ser jeg at det er opptil flere ting å se lysere på.
Men jeg har i grunnen alltid vært sånn. Som student grudde jeg meg mindre til selve eksamen enn hva som kom etterpå. . Det er det jeg lurer på da, hvorfor har før/etter så mye å si, og er det noen andre som har (har hatt) det slik og kan gi litt overlevelsestips?