Sv: Nybegynner, trening og lavkarbo
Jeg har heller ikke noe god kondisjon må bare si at hvis du løper intervaller hjelper det mye med kondisjonen og brenner ekstra mer. Eks på et intervall på tredemølle varm opp med rolig jogging 5 min så gå rolig gange 1 min spurt på det dforteste du kan i 1 min ta gjerne litt oppoverbakke . Gjør dette 10 ganger så rolig gange i 5 min for å kjøle ned. Man blir skikkelig svett!!! Jeg pleier også å trene mye hjemme når jeg trener hjemme bruker jeg hoppetau det er bra trening som trener hele kroppen, bare 10 min med hoppetau kan sammenlignes med 30 min joggetur, dessuten er det ikke så kjedelig å hoppe tau som å jogge. Så bruker jeg denne siden som har hjulpet meg mye, den er bare sykt bra må sjekkes ut www.fitnessblender.com der gjør dem øvelsene snakker deg gjennom du kan vlege mange forkjellige typer, eks en dag kan du trene 30 min program butt and thigh annen dag mage osv. Kombinert med jogging eller hoppetau.
Opprinnelig lagt inn av Soumi, her.
Tusen takk alle sammen! Skal virkelig få til dette her altså, og skal få startet litt rolig. Av det jeg skjønner fra de fleste av dere kan det hjelpe med litt lavintensitet (gåing) og noe styrke. Så kan dette høres bra ut:
Mandag: 30-40 minutter gåtur.
Onsdag: Styrke på de store muskelgruppene.
Fredag: Vanlig gym på skolen.
Hvordan høres dette ut?
Og en ting til. Da jeg søkte litt på youtube fant jeg en treningsvideo som varte i 40 minutter hvor menigen med videoen var å gå, bare inne i stua. Hun treneren/verten varierte fra å gå på et sted, til å gå til siden, høye kneløft, "sparke i rompa", sparke fremover osv. Jeg vet jo at det beste er å gå ute i ulent terreng, men er det fortsatt en video som kan benyttes eller er det en video som bare er for å "tjene penger/views"?
|