Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-06, 18:08   #11
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bevist, fett er usunt!

Jeg spiser naturlig fett. Det vil si animalsk fett fra kjøtt, egg, smør, rømme, ost - også spiser jeg naturlig kaldpressede oljer: Avokoado, oliven og raps.

Denne studien skiller ikke på hvilken type fett som er inntatt, - bare mengden. Det er jo det som blir / har blitt ankepunktet mot den.

Transfett er jo uansett skadelig, og varme behandlede (unaturlige i flytende form) oljer som solsikke, soya, mais er heller ikke bra med tanke på livsstilssykdommer.

Også er det jo slik at selv om varen som selges i butikken ikke har transfett/ødelagt fett - så er det jo ikke noe problem å ødelegge den selv ved å bruke litt varme. For eksempel ved å bruke melagne til steking, eller frityrsteke i vegetabilsk olje.