Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-14, 20:22   #4
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Lavkarbo på rehabiliteringsopphold

Jeg var på Jeløy Kurbad for noen uker siden. Jeg spiste ikke lavkarbo når jeg var der, men jeg tenkte over at det hadde blitt litt vanskelig om jeg skulle spist lavkarbo. De serverer hovedsaklig vegetarisk og veldig mye karborik mat. Det er en del grønnsaker, så frokost og kveldsmat vil ikke være så vanskelig, men middagen blir verre. Jeg vet noen får tilrettelagt på grunn av allergier og sånt, men om de kan tilrettelegge for lavkarbo er jeg usikker på. De mener jo at et kjøttfattig kosthold er det beste for kroppen. Jeg skal tilbake dit om litt over et halvt år, da har jeg tenkt å spise lavkarbo og skal høre med dem om hva slags muligheter det er for tilrettelegging. Går det ikke an å få spesialmiddag, kommer jeg til å spise så lavkarbo som mulig bare, så får det bare bli litt mer karbo enn vanlig akkurat i den perioden. De har heldigvis en del diabetesvennlige ting (feks sukkerfritt "sukker") og en del grønnsaker. De har også forskjellige typer knekkebrød. De serverer havregrøt og sukkerfrie yoghurter. Så bare man klarer å holde seg unna dessertene (som de serverer hver dag), poteter og brød, så går det nok greit.

Men ketolyse som du spiser tror jeg blir en utfordring altså. For det kostholdet krever vel mye fett og kjøtt? Og det får du ikke på Jeløy.

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat