Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-14, 12:44   #1
siw83
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
siw83 er ny på veien

Er godt kjent med lavkarbo, men trenger tips ...

Hei alle sammen.

Ser jeg først meldte meg inn her i 2007, så har vært innom her å kikket på oppskrifter innimellom i disse årene.
Jeg er godt kjent med lavkarbo kostholdet, vet hva jeg kan spise og ikke.
Startet med Atkins, og har lest mye om alle lavkarbo filosofier opp igjennom årene.

Jeg har ca 10 kg for mye som jeg gjerne vil ha av, men i tillegg så er jeg er karbojunkie (sukkeravhengig) så det holder..
Har de siste 2 ukene redusert sukker og karbohydrater fra kostholdet, men når helgen kommer og jeg kan "unne" meg litt godis så sprekker jeg så voldsomt at hele helgen ødelegger for hele uken jeg har spist sunt.
Jeg har telt kalorier frem til nå, og håpet at jeg kunne holde meg til dette siden jeg da har spist karbohydratene mine som jeg er så glad i
Men har funnet ut at jeg nå skal nullstille hele systemet mitt og få utjevnet blodsukkeret en gang for alle... Så bye bye til karboene.

Men har da funnet ut at jeg er nødt til å erstatte de på en eller annen måte.
Jeg har kjøpt en del matvarer på iherb som: mandelmel, johannesbrødkjernemel, fiberhusk,kokosmel og atkins barer.

Har planer om å lage lavkarbo knekkebrød og cc-lapper som jeg kan ha til frokost.
Trenger å lage noe enkelt og godt til kvelden så jeg tar vekk søt trangen da.
Hva anbefaler dere?
Og hva spiste dere som var karbojunkier selv i begynnelsen?

Har lyst til å holde ut lenger enn 3-4 uker denne gangen (har aldri klart det tidligere) Målet er å være i ketose til kiloene er borte og søtsuget borte, for så og sakte men sikkert introdusere litt sunne karber opp mot 100 g pr dag...

Setter pris på alle tips
Ha en god dag..