Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-14, 10:39   #22168
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har selv en toåring som er født prematur og som har måttet få vitaminer og jern siden fødsel til ett år, og nå får han astmamedisiner i vinterhalvåret så jeg har godt over middels erfaring på dette i forhold til de som har et barn som sitter pent og tar hostesaften sin en gang i året.

Min erfaring er at unger som er vant til å ta medisin daglig / jevnlig gjør det mye lettere og greiere enn unger som må ta det ved "akutt sykdom" en sjelden gang, som man jo ofte må når det gjelder antibiotika.

Guttungen er jo hjertebarn og tok 2-3 sprøyter oralt daglig frem til han var 3 år gammel, var aldri noe problem og det har heller aldri vært noe problem å gå ham til å ta andre medisiner ved behov.

Søstra er frisk som en fisk, men har i perioder vært nødt til å ta antibiotika (halsbetennelser, uvi og lungebetennelse) og herregud for et mareritt det har vært... Hun takler ikke å svelge tabletter (selv ikke nå i en alder av 13 år) og har derfor vært nødt til å ta mikstur og vi jo alle hvor "godt" de ofte smaker... Men istedet for bare å bøtte det nedpå og være ferdig (og få en sjokoladebit eller noe etterpå) har hun av og til stått en halvtime og sett på medisinglasset og gruet seg. Jada.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)