Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-14, 20:25   #3
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Inn og ut av ketose, har jeg ødelagt for meg selv?

Nå varierer jo kroppsvekt med ca. 2 kilo i løpet av et døgn og nøyaktigheten til ei vekt er på ca. 1-2kg. så er du riktig uheldig kan du veie 4kg mer i løpet av et døgn uten å ha endret vekt i det hele tatt.

Jeg har testet ut å veie meg hver eneste morgen slik at væsklebalansen er nogenlunde lik og jeg står på samme antall kilo hver dag før jeg, vanligvis etter en dag med toalettbesøk, går ned ca en kilo.. Jeg antar det er vekta som selv om displayet har nøyaktighet på 100g ikke har reel nøyaktighet på mindre enn en kilo. Så når jeg nærmer meg matchvekt tar det enda lengre tid mellom hver gang det er tallendring på vekta. Hvis jeg veier meg på andre tider av døgnet "går" jeg som sagt opp flere kilo.

Folk som er undervektig går på samme dietten som oss for å gå opp i vekt. Er du riktig uheldig så kan kroppen og du være uenig i matchvekt og da kan du gå opp. Uansett om dette ikke er tilfelle så flater kurven ut mot matchvekt slik at de siste kiloene tar laaang tid. Det gjelder å være tolmodig.