Noen spørsmål fra nybegynner!
1. Jeg har gullfiskhukomelse, dermed har jeg begynt å skrive dagbok. Og i den ser jeg at jeg kun spiser 2 hovedmåltider pr. dag. Og svært lite utenom. Mitt mål er å få energi på lavkarbo, nå er jeg helt dau. Kan dette hindre meg i å få energien tilbake?
Før jeg startet på lavkarbo spiste jeg stortsett bare 1-2 hovedmåltider om dagen, utenom spiste jeg store mengder av godteri, kaker og brus.
2. Perioder når jeg er friskere trener og konkurrerer jeg. Norske kostholdseksperter mener man skal spise hovedmåltider med masse karbohydrater 1-2 timer før man skal prestere. Og etter trening skal man ha i seg karbohydrater( for eks god morgen yoghurt) Max 1/2 time etter trening. Hva gjør vi på lavkarbo? Gjelder de samme mattidene uten å spise karbo? For eks. at jeg spiser hovedmåltider med masse fett proteiner og grønnsaker 1 time før? Og eventuelt grovkarbo( for eks. Et Knekkebrød m pålegg)innen 1/2 time etterpå? Jeg er ikke ute etter å ta av noen kilo, kun å leve Sundt på lavkarbo, og få energien på topp 
3. Hvilken søtning er sunnest? Stevia, sukrin, tagatose eller andre foreslag? Er dette skadelig å gi barn?
Sist redigert av Mariline : 30-01-14 kl 02:58.
|