Tråd: Eskimoer
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-06, 03:47   #8
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Eskimoer

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Debatterer høyfett-kosthold på et annet forum: Jeg lurer på om det er noen som vet hvor lenge en gjennomsnittlig eskimo levde før vårt vestlige kosthold gjorde vårt inntog? Når de først døde, hva døde de av?

Man får jo inntrykk av eskimoer var verdens sunneste folkeslag, men var de det?

Nå har jeg omsider lest hele rapporten og levealderen var intill 100 år. det må en jo si er veldig høyt for en befolkning uten helsevesen.
Kluet med eskimodiett er at de hadde for mye Omega3 i forhold til Omega6.3:1 Altså motsatt problem som i Norge 1:12. 1:1-1:4 er ideelt. Dette førte til at eskimoene var plaget av blødninger.
Smittsomme sykdommer var hyppige når det var skipsanløp.

Ellers stod det i rapporten at rapsolje hadde bedre forholdstall mellom O3 og O6 enn olivenolje. så jeg holder meg til rapsoljen
Det stod også i rapporten at margariner ikke lengre inneholder transfett. Transfett er blitt byttet ut med palmeolje eller kokosolje. Bør vi friskmelde margarinen nå eller er det noe galt med palmeoljen?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat