Sv: Tanker om kalorier på lavkarbo (ved ketose)
Nå har ikke jeg lest absolutt alle innleggene her på denne tråden, men følte for å fortelle noe jeg selv fant ut tidligere denne uken.
Jeg legger jo inn alt jeg spiser og trener i dagboken hos vektklubb.no, og så gikk jeg tilbake til det første tidsrommet jeg skrev inn ting der. Den tiden gikk jeg opp 5 kilo på ca 2 mnd. Tror det hadde med at jeg istedet for å spise 1 gang om dagen gikk over til å spise 3-4 ganger om dagen.
Men så til det jeg også fant ut, enkelte dager var jeg på MINUS kcal. Når jeg hadde lagt inn all form av bevegelse og trening i løpet av dagen kunne jeg på det meste sitte igjen med -300kcal.
Hvorfor gikk jeg da ikke stuprett ned i vekt?
I dag spiser jeg nesten 3000kcal om dagen, når ridningen og annen bevegelse er lagt inn sitter jeg igjen med rundt 1500kcal om dagen, og jeg går ned i vekt jevnt og trutt.
Hadde helt sikker vært gøy å fått endel forskjellige ernæringseksperter til å forklare dette for meg, både de som forfekter fet mat, lav karbo og de som forfekter lavt fettinntak og høyt inntak av "trege" karbohydrater.
Feel free to explain Jeg skjønner egentlig ikke dette på annen måte enn at kroppen er et mysterium og at på lavkarbo trives min kropp enormt mye bedre enn den noensinne har gjort tidligere.