Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-14, 15:04   #7
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Fett og gallebetennelse?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Fettmengde på ketolyse og "moderat" lavkarbo er vel nesten den samme, så jeg tviler på om det vil ha så mye å si. Men du vil gå ned i vekt over tid både på ketolyse og moderat lavkarbo, så lenge du er konsekvent og holder deg til kostholdsplanen. Fordelen med moderat lavkarbo er at du kan spise litt mer variert, men det er uansett ikke store forskjellene vi snakker om.

Hvor lenge har du forsøkt ketolyse siden du konkluderer med at det "ikke funker"?

Jeg har forsøkt ketolyse siden oktober, men med noen perioder med utskeielser.
Sist jeg gikk på lavkarbo for to-tre år siden gikk jeg ned 30 kg på 4 måneder og da veide jeg 25 kg mindre ved start enn jeg veide med start i oktober.
En av grunnene til jeg er redd kuren ikke virker er fordi jeg ikke klarer å holde kroppen i ketose, selv ved 15 karbohydrater til dagen og jeg er redd kroppen ikke vil ha godt av å gå inn og ut av ketose.

Jeg har nå nettopp vært igjennom 4 uker med streng ketolyse der jeg ikke har gått ned mer enn fra 112kg til 111kg. Jeg går opp i vekt noen uker selv om jeg spiser slik jeg skal og jeg forstår ikke hvorfor.

Jeg skjønner heller liksom ikke hvorfor kuren funket så bra for meg sist gang, mens den nå ser ut til å "ikke fungerer" og jeg blir så usikker.
Jeg har riktignok gått ned 7 kg siden jeg startet i oktober, men nå står det helt fast.

Jeg ser at jeg fremstår som utålmodig og jeg ser at dette virker teit, tro meg :P Jeg er bare så usikker på om jeg gjør rett, hva om kroppen min motsetter seg ketose fordi ketosen kanskje er farlig for kroppen min, eller om det er noe annet som er i veien.

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat