Sv: Uke 2 på ketolyse, vekta STÅR
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
Hvordan vet du dette sikkert? Har du gjennomført dette grundig over mange uker? Det høres jo helt ulogisk ut og er langt fra de fleste sin erfaring. Så jeg tror deg faktisk ikke.
Kcal inn kontra ut har jeg sluttet å henge meg oppi etter at jeg begynte å spise MYE linfrø for å holde magen i sjakk etter en operasjon. Jeg har spist store mengder linfrø; ca 200 gram pr dag. Jeg har hatt dem i omeletter, kesam, i vann til frokost ++. Disse 200 gr utgjør ca 1000 kcal. I tillegg spiser jeg jo vanlig lavkarbomat så jeg tror jeg ligger på ca 2500-3000 kcal pr nuhh, men jeg går ned i vekt likavel! Jeg vet jo at det er fordi linfrøa sklir glatt ut igjen (bokstavelig talt) så derfor regner jeg ikke med dem. Men kcal inn og kcal ut er jo viktig med tanke på oppgang/nedgang vekt, men all kcal blir jo ikke trent bort, ei heller brukt opp på kroppens nødvendigheter. Mye havner jo rett og slett i dass. Og med mye linfrø i magen er det mange kcal som havner nettopp i dass. Og hva annet finnes det enn linfrø som fungerer på samme måte utifra hvordan kroppen responderer på matinntaket?