Sv: Veietråd for 30+gruppen
Gratulerer med ny vekt, Wowo, godt jobba! 30 kg er imponerende! Veldig glad jeg får være med her, det motiverer å se hvordan dere andre også jobber og står på!
ScM, jeg har lest litt om lavkarbo, jeg har nemlig gjort flere forsøk på dette tidligere, og har flere bøker her hjemme. Kostholdet mitt er vel mest inspirert av dr. Hexeberg, "Kjernesunn familie" og de som pusler med å spise naturlig mat og supermat. Jeg må si inspirert, for kostholdet her i huset er en slags blanding av alt mulig.
Det som er viktigst for meg, er at vi i familien kutter kraftig ned på mel, sukker og vanlig melk (syrnede produkter, ost osv. er helt greit), og spiser naturlig sunn mat. Dermed blir det nesten automatisk mindre karbohydrater i kosten, men jeg begrenser ikke så mye når det gjelder grønne grønnsaker. Begrenser litt når det gjelder frukt, da.
Jeg må vel nevne at vi i en overgangsperiode også kommer til å bruke litt ris og pasta og slikt i kosten, kanskje 1-2 ganger i uka. Men mye mindre porsjoner enn tidligere. Ungene får noen ganger spise det som andre unger får, f. eks. i bursdager, eller på arrangementer i skole eller barnehage.
Puh. Ble litt mye dette, beklager... Men når jeg først får vann på mølla..! 
Velkommen, forresten, slankmegfin! Kjekt å treffe andre som også er i startfasen!