Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-14, 20:12   #3
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Candida dietten

Det er slik jeg lever og må fortsette og leve, men jeg må i tillegg holde meg unna f.eks. alt av nøtter og mandler, soya og soyaprodukter, torsk og eggehvite. Det vil si at jeg tester eggehvite igjen for og se om det virkelig stemmer at jeg reagerer på det, fordi jeg aldri har kjent noen reaksjon. Jeg bruker også ghee siden melkeproteinet da blir fjernet, og da kan jeg som de aller, aller fleste andre kumelkallergikere bruke det.

Jeg hadde en tung periode etter to-tre uker der jeg faktisk syntes litt synd på meg selv siden dette er noe jeg må fortsette med (multiallergi), men etter noen uker med og være litt sånn...gidder ikke lage mat fordi alt smaker likt...så våknet jeg til liv igjen og ser nå bare positivt på livet.
Det er jo faktisk fordeler med og leve slikt; vi kan kose oss en hel haug med for eksempel en god salat, litt dip og f.eks. hjemmelagede nuggets når andre sitter der med kneippbrødskiva si med smør og svett ost og et glass melk