Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-14, 17:28   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Opprinnelig lagt inn av princess92, her.

Hei!

Jeg har nylig begynt på ketolysekuren (ca 1 uke), men har enda ikke fått den omtalte acetonånden eller noenting. Men er det mulig å IKKE være i ketose selv når man spiser så lite karbohydrater? Er under 15 kh om dagen, spiser kanskje litt lite grønnsaker, men resten ser greit ut. Dette er hva jeg spiser i løpet av en dag:

Hjemmelaget vaniljesaus (3 kh fra 100 g kremfløte)
1 questbar (netto 3 kh)
2 hjemmelaget karamellstenger med tilnærmet 0 kh

5 kavli ost osteskiver (0 kh)
Apetina feta ost i olje oppå osteskivene (0 kh)
En salat på siden av med 100 g isbergssalat (1,5 kh), 100 g agurk (1,2 kh) og 120 g tomat (1,4 kh) og 20 g extra virgin olivenolje

2 grillede kyllinglår i 30g kokosolje (sikker 2 kh)
Dressing med 40 g seterrømme (1,2 kh)

Har av og til 2 spiseskjeer fløteis med cacaonibs på kvelden som er maks 1,5 kh tenker jeg.

Drikker minst 2 liter vann hver dag og drikker ingenting annet.

Har enda ikke gått ned noe fett, gikk ned rundt 1 kg helt i begynnelsen som jeg tenker er vannvekt, og siden er det stått på stedet hvil. Har ikke vondt i hodet eller er helt utmattet for energi eller acetonånde, så kan det være jeg ikke er kommet i ketose enda siden jeg bare har spist sånn i en uke? Og er det mulig å være i ketose uten å få acetonånde f.eks?

Blir du mett av dette da??