Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-14, 21:36   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Hei, jeg ser du har fått flere gode råd. Men jeg må bare kommentere spesielt dette med med meieriprodukter. Jeg tenker litt om meieriprodukter som enkelte andre land (dvs. ikke Norge. ) tenker om brød: Man spiser det ikke SOM et måltid, men spiser det TIL et måltid. Merieriprodukter, så sant man tåler det ifm. vektnedgang og ellers, bør være en ingrediens, ikke et måltid i seg selv. Dette sier jeg med utgangspunkt i at du oppgir ketolyse som kostholdsfilosofi, men av hva du sier du spiser ser jeg mye som ikke går overens med den.
Jeg sier ikke at du ikke bør spise sånn, det må være opp til deg, men ønsker du vektnedgang, bør du kanskje revurdere en del. Kjøtt/egg og grønnsaker til hvert måltid, helfete meieriprodukter som supplement: en skvett fløte/en klatt rømme i sausen, ost som garnityr på ovnsretten etc. Meieriprodukter kan i det hele tatt gi mye energi ift. metthetsfølelsen du sitter igjen med.
Det er mange, og bedre primærkilder til fett: velg de feteste kjøttypene (typ koteletter og andre kjøttstykker med mye marmorering), kylling med skinnet på, fete fisketyper som laks og makrell, oljedressinger til salaten, litt smeltet smør/eggesmør/sandefjordssmør etc. over grønnsakene. Det er da heller ikke snakk om at maten skal svømme i fett, men at hovedandelen av energitotalen skal komme fra fett. Ettersom fett har over dobbelt så mye energi som karbohydrater, skal det mindre til enn man skulle tro. Synes du det er vanskelig å venne seg til et fettrikt kosthold - ta det gradvis.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt boka fatt, og fulgt den slavisk inntil jeg fikk det hele i fingrene, og eventuelt gått tilbake til et kosthold du skisserer over her på sikt. Akkurat nå tror jeg at du, dersom du faktisk ønsker å gå ned i vekt, gjør deg selv en bjørnetjeneste med å spise så mye fløte, ost og rømme, samt søtsaker i form av barer og småkaker.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat