Kan noen hjelpe en motløs nybegynner?
Heisann dere.
Først må jeg bare si at jeg har lest ganske så mye, også listen dere har laget her inne med det man bør lese før man setter i gang. Jeg har også lest så mye at jeg skjønner at dette ikke er første gangen dette spørsmålet kommer, men allikevel må jeg jo spørre om noen har noen gode råd.
Nå har jeg gått på lchf i tre uker uten at det vises på vekta what so ever! Seriøst, jeg har gått opp en kilo (eller så var det en veldig dårlig ide å starte veiingen rett etter mensen når jeg er lettest).
Jeg veier alt jeg spiser, og plotter det pent inn på mobilen slik at jeg kan ha kontroll på karber nå i starten. Jeg ligger på rundt 25 eller under hver dag. Da har jeg registrert alt.
Ligger på runt 90 gram proteiner om dagen og 70-80% fett. Kalorimessig (jeg vet jeg ikke skal telle, men mobilen gjør det for meg) ligger jeg på et sted mellom 14-1800 kalorier pr dag. Jeg har aldri vært flink til å kjenne sult. Men nå kan jeg kjenne det ofte. Da tar jeg meg noe å spise, og er på ingen måte sulteforet.
Problemet mitt er jo selvsagt at jeg begynner å bli motløs. Og nå har jeg vært fri for karber såpass lenge at jeg begynner å få abstinenser. Særlig praktisk er det heller ikke å gå på eget kosthold i lang tid når man har mann og barn som ikke kutter mel og lekkerbiskener.
Jeg antar at jeg kanskje må enda lenger ned med karbene, men et er ikke så lett. Og burde jeg ikke egentlig se det litt nå uansett?
Har dere noen gode tips til meg?
Vil så gjerne få til dette kjenner jeg.
|