Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?
Tusen, tusen takk for gode svar alle sammen! Ser tydelig at jeg har misforstått litt ja, jeg har vel kanskje lagt veldig mye vekt på meieriprodukter og lagd måltider utifra dem istedenfor å ha dem som et slags tilbehør. Har også kuttet ut questbarene nå da det kan kanskje være grunnen til at jeg ikke har havnet i ketose som en over her sier. Har tatt til meg rådene deres og fikset på dagsmenyen både igår og idag (spiser bare to måltider siden det passer egentlig best, er ikke så glad i å spise hver 3. time osv):
Frokost/lunsj: 2 speilegg stekt i 10g kokosolje med salat av 100g isbergssalat, 100g agurk og 100g tomat + 20g olivenolje
Middag: 2 grillede kyllinglår smørt i 10g kokosolje når jeg varmer de (disse er ferdiggrillet fra FirstPrice, ser det er sukker i krydderblandingen men det står likevel 0 karber, så tror dere det går fint?) og fløtegratinert sellerirot laget på 50g sellerirot, 50g fløte, 30g løk, 40g ost og rundt 20g smør til å steke grønnsakene i først.
Drikker fortsatt 2-3 liter vann og holder meg mett gjennom dagen.
Jeg regnet ut kaloriinnholdet i dette også bare for å være sikker på at jeg ikke får i meg for MYE kalorier heller da det kan sikkert gjøre at ting går litt saktere, og landet på rundt 1400 (er 164 cm og veier 65 kg).
Ser det bedre ut nå eller gjør jeg fortsatt noe feil? Er ikke så lett å alltid vite hvordan ting skal gjøres på best mulig måte når man er nybegynner så jeg er overlykkelig over at dette forumet finnes hvor man kan spør kloke folk med mer erfaring! 
Sist redigert av princess92 : 02-03-14 kl 13:42.
|