Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-14, 15:26   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å ikke være i ketose selv med <15 kh om dagen?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Det stemmer ikke om man reagerer på melkeprotein. Smør inneholder mye melkeprotein, men da kan man fjerne proteinene ved og klare smøret (lage ghee).
Har man ingen intoleranse/allergi mot melkeproteiner, så kan selvsagt smør brukses slik det er.
Derimot kan de aller fleste med laktoseintoleranse bruke smøret slik det er, fordi det er mindre laktose der.

Nå tenkte jeg på, som jeg også nevnte i det forrige innlegget mitt, de som normalt tåler melkeprotein. Jeg selv har kumelkproteinintoleranse, men tåler fint meiersmør. Jeg vil ikke si at smør inneholder mye protein, akkurat, med sine 1 gram per 100 kontra f.eks. vanlig gulost som har opp mot tredve.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat