Sv: Er det mulig at kroppen min ikke vil bli mindre enn det den er?
Jeg ligger på 50-60 g kh daglig, utenom de "lovlige" grønnsakene spise jeg (i moderate mengder) bønner, linser, rotgrønnsaker, blåbær, jordbær og litt druer av og til som dessert. Jeg ligger nok noe lavere (60%?) i fettinntak enn 75-80% som er typisk for ketogent kost, men det har bare falt seg slik naturlig. Jeg er fortsatt i ketose og sprekker ikke, men det hender at jeg ligger noe høyere helt bevisst, som f.eks i julen for å ha rom for litt mer men sjelden mer enn 80-100 g kh daglig og aldri fra tilsatt sukker.
Jeg kom meg ned til 76 kg før det var helt bomstopp på vekta og cm. Dette skyltes nok flere ting og ikke minst stress. Stress for å ikke gå ned mer, stress for hva jeg kunne spise og ikke spise, frykten for å sprekke dersom jeg spiste mer kh osv osv. Etter at jeg innførte noe mer kh har vekta rikka seg nedover, selv om det går seint. Passer bare på at det ikke blir for mye og at det fremdeles er "lovlige" ting i en lavkarboverden, da klarer jeg ihvertfall å holde meg fra sprekker. Jeg har også sluttet med all veiing og måling både av meg selv og maten 
|