Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-14, 19:52   #1
teposen
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2014
teposen er på en erverdig vei

For lite karbohydrater?

Hei!

Jeg forsøker meg på et ketogent kosthold, og er på dag én. Jeg satt nettopp det jeg har spist i løpet av dagen inn på diett.no (ikke nøyaktig, veldig grovt regnet på vekt), og det står at jeg har fått i meg 5 gr karbohydrater. Er ikke det for lite?

Jeg tipper det i realiteten er litt mer, da jeg som sagt har regna litt grovt.
I dag har jeg spist:

Frokost:
To egg og tre baconstrimler stekt i meierismør
Litt valnøtter

Lunsj:
Eggerøre av to egg stekt i meierismør
En halv avokado
4-5 skiver spekeskinke

Middag:
Hamburger laget av karbonadedeig. På den hadde jeg ost, et par baconstrimler, litt rødløk (to sånne ringer), litt spinatblader og agurk. Hadde litt majones på siden, og en del brokkolimos laget med smør og fløte.

Jeg er helt klart ganske mett i dag kjenner jeg, men bekymrer meg litt for å få i meg for mye kalorier og for lite karbohydrater (vet man ikke skal telle kalorier når man spiser sånn som dette, men ligger man i overskudd så ligger man i overskudd, da vil man jo ikke gå ned, ketose eller ikke). Det er veldig uvant å spise så mye fett (jeg har jo alltid lært at fett er farlig ). Ifølge diett.no har jeg spist rett over 1200 kcal, men jeg regner med at det i realiteten er litt mer siden jeg ikke har veid maten ordentlig. Burde jeg kanskje spise litt mer grønnsaker i kveld, eventuelt noe bær?

Takker for svar og eventuelle tips

teposen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat