Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-14, 00:10   #4
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: For lite karbohydrater?

Når jeg la dette inn på diett.no har du fått i deg 7,5-8 karbohydrater.
Vansklig og trefe nøyaktig når jeg ikke vet hvor mye du har spist av for eksempel valnøtter, agurk, brokkoli, etc.

Det er IKKE en karbohydrat i hvert egg.
100 gram egg ineholder 0,3 kabohydrater.
Ifølge diett.no vil 4 egg bety totalt 0,83 karbohydater.

Jeg har aldri fulgt ketolysekuren, men lever ketogent pga sykdommer.
1200 kcal er latterlig lite, spesielt nå i starten når kroppen skal lære seg og bruke fett som energi. Jeg ville, iallefall nå i starten, glemt alt om kalorier og konsentrert meg om og få i meg nok næring.
På lavkarbo er hovedregelen: Spis når du er sulten og spis til du er passe mett.
Karbohydratene bør ikke under 15 og de skal hovedsaklig komme fra grønnsaker. Om du velger fet fisk, kylling med skinn, koteletter med fett, fete meierivarer etc. så er du langt på vei med og få i deg nok fett. Nøtter, frø og oljer er også gode kilder til fett.