Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-14, 20:21   #16
sonim
Medlem

Medlem siden: Jan 2013
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Jeg VET at lavkarbo fungerer for meg, men åh, så vanskelig det er å skulle legge

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Har aldri hørt om, hva mener du med det

Enkelt svart uten for mye fiksfakseri: Det han sier er at ting må ikke tas så innmari bokstavelig, men selv såkalt "sunn lavkarbomat" i for store mengder gjør ikke akkurat overvekten spesielt mindre. Proteiner kan vel ikke på magisk vis bli omdannet til karbohydrater, men tror nok heller han mener lagret "energi". Kroppen har en lei tendens til å lagre overskudd av energi som.....fett. Kan vel kanskje si at overvektige da er proppfulle av energi, mens underernærte ikke akkurat sprudler i hverdagen ;-)

Er du en overspiser, ja da har du helt andre problemer enn hva lavkarbo kan hjelpe deg med, fullt mulig å bli tjukk ved å spise ren naturlig mat også, det er bare å leve et inaktivt liv og overspise ost, smør, egg, kjøtt, fisk, nøtter, oljer osv.

For mye proteiner, i form energi, vil lagres i egne depoter og være hardt for leveren. Ergo, du legger på deg.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat