Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-14, 23:30   #4
millah
Seniormedlem

millah sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 49
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: All in eller glidende overgang?

Så vidt jeg vet er det ganske vanlig med sug i starten, om du velger den ene eller den andre måten å starte på.

Når det gjelder all in eller glidende overgang... det er faktisk pluss og minus med begge deler! Jeg valgte en glidende overgang, på en måte, siden vi har et "liberalt" lavkarbokosthold hjemme hos oss. Jeg teller ikke karber, men det er sikkert mellom 50-150 en plass (jeg aner virkelig ikke). Fordelene med dette er at det er lettere å tilpasse til hele familien, vi kan ha noen brødmåltider (med lavkarbobrød eller fiberknekkebrød), og ingen får panikk om vi får i oss noen gulrøtter eller lignende. I tillegg er det viktig for meg å slippe stresset med å veie og telle, og å føle at noe er "forbudt". Ulempen er at hvis en er litt for uforsiktig med søtningsmiddel, og andre ting som trigger insulinproduksjonen, så kommer søtsuget. Det gir seg etter hvert, men det har tatt et par uker for meg.

Fordelene med "all in" er nettopp det at man fortere slipper søtsug, man blir god og mett hele tida. Det gjør også at du sannsynligvis lærer alt fort, rått og brutalt, og kommer kjappere igang. Det vil nok sikkert også gjøre at du går fortere ned i vekt. Ulempen kan være at det blir en litt tøff overgang, at du må følge mer med på antall karber du får i deg, og så videre.

Jeg syns det var et godt tips å kjenne etter hva som passer deg best.

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat