Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-14, 10:49   #1
Bigbang1
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2014
Bigbang1 er på en erverdig vei

Går ikke ned ...

Hei!
Trenger litt råd her inne!
La om kostholdet for ca 7 uker siden, begynte med lavkarbo for ca 4-5 uker siden og har gått ned 1,5 kg på hele denne perioden. Kjenner jeg begynner å bli litt demotivert av dette når jeg hører om alle som går ned masse på kort tid.
Jeg er altså nå 94,5 kg tung, har sluttet å drikke cola (utenom et glass på lørdager), drikker bare vann eller zero (saft uten sukker). Spiser nå ikke potet, pasta, ris osv, men lager feks "pommesfrites" og "fløtegratinertepoteter" av sellerirot, forskjellige stapper av andre grønnsaker. Lager alt fra bunnen av slik at jeg vet det ikke er sukker osv. Har også prøvd å lage kake uten sukker og fungerer egentlig veldig bra!
Tenkte at jeg må bli enda "strengere" siden jeg ikke går ned og har nå kuttet ut frokosten min som har vært en gresk yoghurt og byttet den ut med en skyr.

men driver nå å tenker, jeg har jo ikke akkurat lite å ta av, og syntes jeg burde ha gått ned litt iallefall med tanke på at jeg har gjordt om hele kostholdet mitt! Eneste er på lørdager da jeg koser meg med litt nøtter. og har i hele perioden på 7 uker spist en sjokoladeplate.

Hvordan ca min dag ser ut:
Frokost - skyr
Lunsj -enten omelett med en avokado, salat med forskjellige grønsaker og avokado, lavkarborundstykke med kryddersmør eller hjemmelaget karbonader.
mellomålitid- skyr.
Middag: hjemmelaget mat med forskjellige erstattere av potet/ris/pasta, og kylling/kjøtt/kjøttdeig.. Liker ikke fisk dessverre.
Hvis jeg er fysen på noe så blir det litt nøtter, smoothie osv.

Har tenkt kanskje jeg får for lite fett siden jeg ikke liker hverken bacon eller fisk, men vet ikke?

Hva gjør jeg feil? Er så synd å være så flink men ikke gå ned noe.
All hjelp tas imot med stoooor takk

Bigbang1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat