Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-14, 10:00   #106
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som skal starte med ED nå på nyåret?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg går ikke på eurodietten altså, men har jo lest om den en del her inne og hva dere spiser og sånt - og jeg stusser veldig. Det går jo ekstremt mye i sjokoladepudding, desserter, sjokoladefrokost (!), kjeks og kakaoer!? Dette er jo ikke ting man (som i "normalvektige") spiser til daglig - så hvorfor er det så mye av denne typen på denen dietten? Hadde det ikke vært smartere å ha noe som er mer som vanlig mat? Lures ikke hjernen til å tro at dette er det som er lurt å spise på denne måten?

Jeg vet ikke, jeg synes bare det er litt pussig...

jeg veit, og jeg spurte på kurset om det. Det er fordi det er laget i frankrike, de er mye mer på sånne søte ting enn vi er vant til.
Jeg tenker også at det er litt nedverdigende ift oss brukere, å anta at vi helst vil ha ting så søte som mulig og ha et enormt utvalg av den type ting.

Men, man skal helst begrense det til 2 søte måltider pr dag. Det finnes jo mange andre også. Og stort sett går det greit å fordele det sånn, men i travle perioder har det blitt ett søtt måltid mer pr dag rett og slett fordi de ofte kommer ferdig (som barer, kjeks o.l, eller er enkle som en kopp kakao om man ikke er veldig sulten), mens endel andre krever litt mer tilbredning.

Min dag ser som regel sånn ut:
Søtt målitd som kakao eller pannekaker
Salat med pasta, couscous eller suppe til lunsj
Bar eller soyanøtter til mellommålitd (som regel i bilen fra jobb til barnehage, må kunne holdes i hånda)
Kjøtt med grønnsaker til middag (nå i fase 2)
Potetstappeerstatning, aprokospudding eller brownie (om jeg har spist soyanøtter eller annet ikke-søtt til mellommåltid) eller noe salt snacks til kvelds
Knasker agurker, blomkål og selleri ujevnt utover dagen i tillegg

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 28-03-14 kl 10:50.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat