BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?
Hei!
Jeg har på 1 år gått ned 13-16 kg med lavkarbo/perioder med ketose.
Jeg er 169 og begynte på 76 kg. Jeg har hatt flere perioder med vanlig kosthold (brød, vanlig mat, godteri, kaker..) i ferier og høytider. Vekten har da selvsagt stagnert for noen dager, for så å bevege seg nedover igjen etter noen dager. På grunn av at jeg har unnet meg selv slike dager/kortere perioder har det vært veldig greit å slanke meg med denne dietten og jeg har aldri hatt problemer med å bane meg inn på rett spor igjen. (Snakk om 6-7 dager/perioder).
Problemet mitt nå, er at jeg har riktig bmi, ca 22. Veier nå 63, men ønsker meg ned til 58kg. Før juleferien veide jeg 59 (gikk på ketolyse). Etter jul har jeg slitt med motivasjonen og har ikke vært veldig streng, holdt meg til lavkarbo/under 50KH/dag. Jeg har heller ikke trent mer enn 3 dager i uka. Før jul trente jeg 5-6.
Jeg står nogenlunde stille rundt 62,5-63,5 kg. Jeg lurer på om det er mulig å gå ned de siste kiloene med ketolyse til tross for at jeg er normalvektig. Jeg veide jo mindre før jul, så sånn sett burde det vel være mulig..? Men jeg står jo stille, uansett hvor streng jeg er nå..?
Eller er det på tide å gå over til "normal" slanke kost, magert, lite, ofte, under 14-5000 kcal/dag for å gå ned de siste kiloene?
Man leser jo om ketolyse som vektregulerende, og jeg blir jo redd for å legge på meg av å fortsette på ketolyse, i stedet for å gå ned..
Evig takknemlig for alle tilbakemeldinger.
Hilsen en tankefull, forvirret -gir-snart-opp jente  
|