Sv: Re: Sv: Re: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?
Opprinnelig lagt inn av BAN, her.
Har lenge lurt på hvorfor kvinner har helt andre skjønhetsidealer en det menn liker. En av grunnene kan være at det er homser og gamle kjerringer som styrer motebransjen.
Kvinner klager hele tide på kroppsfiksering og kroppsideal som er usunn, men hvorfor pokker driver de med det da.
Hvis dere sikter mot en spesiell vekt uten at det er for å være attraktiv så vil jeg gjerne vite hvorfor.
Å slanke bort overvekt for å få et bedre liv forstår jeg. Å pine seg ned 2-3 kg hvis man har idealvekt forstår jeg ikke.
Ehh. Igjen, du har misforstått premissene- og "kvinner", er vi en homogen gruppe? Som klager? Hele tiden?
Og "homser og gamle kjerringer som styrer motebransjen", jada, sånn 30 motedesignere styrer verdens kroppsideal? Det er derfor det er så delt mellom "thigh gap" og fitnessideal og, ehh, ja, skjønnhetsidealet er ganske bredspektret, egentlig. Men, det er ikke sikkert at alle vil "pine" seg ned for å bli fotballfrue, eller?
Idealkroppen, og forestillingen av den, har eksistert lenge før Vouge og Chanel.
Og ja, vi trenger vel ikke forklare oss på hvorfor vi vil toppe formen for deg? Sånn, ja, det finnes andre grunner enn å dra menn- for, menn er ikke så selektive generelt. Men hvis du virkelig ikke kan forestille deg det, og må vite sånn spesifikt hvorfor, da gir jeg opp. Kan du ikke heller bare godta at om du ikke forstår hvorfor en bmi innen normalvekt ikke er helt greit for oss alle? Uten å dra inn "kvinne"-arguementet, for det er søren meg bra mange menn som deffer før sommeren.
(og unnskyld til TS for digresjon fra tråden, jeg sier nok for meg nå )
|