Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-14, 09:15   #10
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg fikk streng beskjed av pt-en min å ikke trene om jeg sku gå på ketolyse så jeg har gått over til vanlig lavkarbo, han sa det var direkte farlig å trene med bare 15-20 gram karbo om dagen, bare et tips

Tøv. Man kan fint trene selv om man spiser ketogent. Det er riktignok en tilvenningssak og det er ikke alle som liker å trene hardt i ketose, men farlig er det ikke. For min egen del merker jeg at jeg blir mer eksplosiv på styrketrening i ketose. Når det kommer til kardiotrening trenger jeg ganske lang tilvenningstid (som jeg ikke har tålmodighet per nå, og spiser derfor ikke ketogent enda). Med det sagt har jeg fullført spinningmaraton (4 timer) i ketose for noen år siden. Ingen større problemer med det enn at jeg ble veldig øm i rumpa. Men greit å ha i bakhodet er at når man trener kan man ofte kunne spise mer enn de 15-20 grammene karbohydrater og fortsatt være i ketose. Om jeg ikke husker feil lå jeg på 40-50 gram da jeg trente aktivt spinning og styrke, og var i ketose.

Til TS: Spis mer MAT. Rent kjøtt/fisk/fugl, grønnsaker over jorden og naturlig fett, begrenset til moderate mengder meieriprodukter (avhengig av hva du tåler). Styr unna barer og slike ting daglig. Jeg mener Gerd (en av moderatorene her inne) har noen ketolyse dags- og ukesmenyer liggende i journalen eller bloggen. Verdt å ta en titt

Sist redigert av Cyan : 02-04-14 kl 09:22.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat