Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-14, 21:24   #22764
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ser den, og jeg aner ikke. Bunaden er sydd en gang i siste halvdel av 30-tallet, så det er ikke så godt å si.
Nå sier en venninne at jeg skal gni det inn med zalo, og la det ligge over natten før jeg går forsiktig over med fuktig klut. Kan vel ikke skade å prøve? (Mener forresten jeg har fått tips om det før, hvorfor jeg ikke har kommet så langt som til å prøve å fjerne denne flekken før nå, er jo et mysterium i seg selv ...)

Mens jeg først er her i tråden, så lurer jeg på om det finnes fisketråd som er tynn nok til å kunne brukes som sytråd? Har sydd på perlepynt med nylontråd på brystkluten, men det er altså alltid noen som ryker ...

Eller du kan dra på apoteket å kjøpe nonresobare suturer. De er med nål og de er tynne og sterke. Du trenger kanskje en pinsett... med mindre du er like nærsynt som meg.