Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-14, 11:29   #22839
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Vel jeg synes det er en teit tradisjon som belager seg på en (heldigvis) utdødd skikk hvor kvinnen overføres fra far til mann som en slags eiendom. Men jeg ser helt klart det praktiske ved å ha same etternavn.

Men skulle jeg ha giftet meg hadde jeg nok ikke tatt mannens navn (med mindre han het noe skikkelig kult). Er nemlig ikke noen tøffel jeg heller.
Så, jeg hadde nok heller foreslått at vi begge skaffet oss et nytt felles etternavn. Det synes jeg faktisk er mer romantisk (i den grad jeg finner noe romantisk da ).

Helt enig! Folk må jo gjøre som de vil, og ingen valg er gale. Men at det skal være alfa omega å ta ektemannens navn er virkelig helt på bærtur i 2014. Ellers er jeg helt enig med deg, om jeg skulle finne på å gifte meg, finner vi på et navn sammen, og slenger det inn på slutten. Det har vi faktisk blitt enige om, ettersom ingen av oss har særlig spennende etternavn vi er veldig interessert i å bytte om på. Han mer enn meg. Det er på linje med Hansen, liksom. (No offence, altså! )

Min søster med mann har gjort det interessant. De har beholdt sine respektive etternavn, og har to barn, et av hvert kjønn. De har gått langt tilbake i tradisjonen og ungene heter da Xxxxxson og Xxxxxdatter. Ikke fordi han er mann, men fordi han hadde mest lyst på unger.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥