Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-14, 18:33   #15
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan kan jeg dempe sultfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av mms, her.

Jeg startet på lavkarbo grunnet mageproblemer. Startet først å spise lite karbohydrater og mer fett, men ble ikke bedre. Så har nå prøvd noen dager med lite karbohydrater og lite fett (droppet ut smør, fløte, bacon osv), og har blitt litt bedre. Men jeg sliter fortsatt med den sultfølelsen. Kan jeg heller fylle på med litt sunnere alternativer som avokado, nøtter osv ?

Noen som har noen flere forslag på hva jeg kan spise som demper sultfølelsen, annet enn de fettrike matvarene jeg har nevnt over?

Hva slags mageproblemer? hva er det du spiser mye av nå som før? Inntar du sukkeralkoholer? Har du forsøkt å unngå de mest vanlige matvarene folk er intolerante mot?

• Melk og melkeprodukter
  • Egg og eggprodukter
  • Fisk og fiskeprodukter
  • Skalldyr og produkter av disse
  • Nøtter og produkter av disse
  • Belgfrukter: Soyabønner, peanøtter (jordnøtter), erter og produkter av disse
  • Glutenholdige kornslag: Hvete, rug, bygg, havre og produkter av disse