Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Ja, man har tre forsøk. Og det forsøket jeg leverte sykemelding til tells ikke.. Men hvis det ikke arrangeres en tredje eksamen det semesteret, må man ta permisjon da? Det er kanskje forskjellig fra skole til skole og..
Det er nok forskjellig fra studie til studie. Ei venninne strøk på et halvårsfag andre året og fikk ikke lov til å fortsette studiene før hun hadde fått det godkjent. Så hun jobbet ett år i butikk og tok eksamen igjen, stod og så gikk videre til tredje året. Hun gikk på sosionom.
Mens jeg vet om andre som har strøket på Matte1 og tatt Matte2 før de tok Matte1 igjen. I Grimstad der jeg studerte var det vanligvis ikke noe problem. Men det var ingeniør-utdanning, så ingen praksis og det er få fag man må ha stått på for å få lov til å ta andre fag.
Blir det ikke arrangert konte, så må du vente til neste ordinær eksamen igjen. Men har du fått lov til å gå opp til eksamen en gang så kan du møte opp til denne eksamenen uten innleveringer. Sannsynligvis. Slik var det i alle fall i Grimstad.
Men hvordan det ordnes praktisk med permisjon og sånt aner jeg ikke.