Eksem ved psykisk stress
Det finnes nok innlegg i andre tråder som toucher dette temaet, men jeg tenkte allikevel at det var ok å ha en egen tråd på det.
-
Jeg har jo de siste ukene vært psykisk stresset, noe som har ført til en mild (?) fysisk og psykisk "kollaps".
Jeg har aldri tidligere vært plaget med hudproblemer, bortsett fra allergi mot en spesiell type vaskepulver - men da var utslettene kun bak kneet, i "bøyen" bak (det er kanskje det som heter knehaser?).
De 4-5 siste dagene, har jeg fått et rødt uslett på begge armene, midt mellom albuen og armhulen, bak på den ene leggen, midt på det ene låret, og noen andre småsteder. På grunn av plasseringen, regner jeg med at det skyldes psykisk stress, og ikke reaksjon på vaskepulver. Jeg har ikke spist noe mat jeg ikke pleier å spise de siste dagene, tror heller ikke det er noen form for matallergi. Det skal dog sies at jeg gikk ut av ketose for 5 dager siden, etter 1, muligens 2 uker med strikt lavkarbo.
Jeg klør infernalsk til tider (på hele kroppen forøvrig) , og utslettene svir, som om jeg har brent meg. Har ikke sår, det er bare at huden er rød, med bittesmå nupper.
Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med alt dette, annet enn så si at kroppen sier fra på de utroligste måter (jeg hadde ikke utslett eller andre fysiske reaksjoner overhodet da jeg var innlagt på psykiatrisk for 3,5 år siden)
Og så lurte jeg på om det var noen andre som har opplved det samme? Om det er flere som har vært i denne båten?