Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-14, 12:41   #5
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vekten stopper opp etter to år med lavkarbo

Kanskje kroppen trenger å tenke seg litt om? Stabilisere vekta litt. Platå på 2-4mndr er vel ikke helt unormalt, faktisk veldig vanlig.

Jeg har jobbet beinhardt, med få sprekker( utenom de siste månedene hvor alt gkk skeis) og gått ned 40kg på 2 år. Jeg kan ikke tillate meg sprekker, da går alt rett vest.

For min egen del virker det som tilfeldigheter når det plutselig løsner, så jeg tror det ofte handler om at kroppen trenger tid.
Spesielt for deg som har hatt et så vannvittig raskt vekttap på så kort tid( 65kg på 2 år er kjapt for kroppen), prøv å bare fortsette uten å ta fri fra lavkarbo og la kroppen få tid på seg.

Om du mistenker at du kan ha blit litt sløv med maten, så bruk litt tid på å notere deg hva du spiser og om du har sneket inn mye søtstoff, for mange never nøtter, for mye ost, fløte el.l. Jeg sier ikke at du gjør det, men det er lurt med egenevaluering av kosten i blandt.

For noen kan det funke med et par uker med atkins induksjon for å komme i gang igjen. Du finner regelen for induksjon her inne under atkins. Kjempegreit for å luke bort evt. uvaner.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat