Ketose - normalvektig
Hei!
Jeg er ganske ny i forhold til lavkarbo. Har spist tilnærmet lavkarbo i perioder, men er nå på 9. dagen med planlagt lavkarbokost.
Trives veldig godt med både maten og at jeg har mindre vondt i magen og kroppen generelt enn før.
Lurer imidlertid på om ketose er ufornuftig når jeg er normalvektig i utgangspunktet?
Grunnen til at jeg begynte på lavkarbo er ikke først og fremst for å gå ned i vekt, men har et par kg som jeg ikke blir lei meg for å miste 
Jeg hadde heller ikke planlagt å være i ketose, men ut ifra den maten jeg liker best å spise på lavkarbo så har jeg ligget på 10-50 kh om dagen, og det kjennes ut som jeg er i ketose (ut ifra det jeg har lest om ketose her inne).
Ettersom jeg har skjønt så er ketose vektregulerende, og jeg lurer da på om man er normalvektig, er det lettere å gå ned disse "siste" kiloene om man spiser lavkarbo men ikke er i ketose?
Hva tenker dere som har vært der/er der/kan mye om dette, bør jeg prøve å IKKE være i ketose, eller spiller det ingen rolle da det er kcal inn-ut som teller?
Ha en fin søndag! 
|